Cum se conduce contabilitatea si se tine evidenta fiscala a unei asociatii de proprietari?

Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!

  • Asociațiile de proprietari organizează și conduc contabilitatea în partidă simplă.
  • Asociațiile de proprietari sunt obligate să conducă evidențe fiscale, potrivit actelor normative în vigoare, evidențele fiind ținute în limba română și în moneda națională.
  • Asociațiile de proprietari au obligația de a calcula și de a înregistra în evidențe impozitele, taxele, contribuțiile și alte sume datorate bugetului general consolidat, precum și obligația de a calcula, de a reține și de a înregistra în evidențele contabile și de plată, impozitele și contribuțiile care se realizează prin stopaj la sursă.
  • Evidențele vor fi păstrate la domiciliul fiscal al asociației, inclusiv pe suport electronic, sau pot fi încredințate spre păstrare unei societăți autorizate să presteze servicii de arhivare.
  • Daca evidențele contabile/fiscale sunt ținute cu ajutorul sistemelor electronice de gestiune, pe lângă datele arhivate în format electronic, asociația este obligată să păstreze și să prezinte aplicațiile informatice cu ajutorul cărora le-a generat.
  • Trebuie sa se evidențieze veniturile realizate și cheltuielile efectuate aferente activităților economice desfășurate, prin întocmirea registrelor sau a oricăror alte documente prevăzute de lege.
  • Asociațiile de proprietari sunt obligate să utilizeze pentru activitatea desfășurată documente primare și de evidență contabilă și să completeze integral rubricile formularelor, corespunzător operațiunilor înregistrate.

Articole similare